kinokvinder.dk

Post Mortem (2020)

De medvirkende i TV-serien Post Mortem

Post Mortem er en populær ungarsk TV-serie, der er skrevet og instrueret af Péter Bergendy. Serien er kendt for sit mysterium, spænding og dybde i karaktererne. Her er en liste over de medvirkende i serien:

Hovedrolleindehavere:

  1. Viktor Klem spiller rollen som Tomás.
  2. Fruzsina Hais spiller rollen som Anna.
  3. Judit Schell spiller rollen som Marcsa.
  4. Zsolt Anger spiller rollen som Imre.

Andre vigtige skuespillere:

  • Gábor Reviczky som Old Man.
  • Gabriella Hámori som Emi.
  • Andrea Ladányi som Auntie.
  • Erik Gyarmati som Lacika.
  • Diána Magdolna Kiss som Jutka.
  • Mari Nagy som Aunt Keresztes.
  • András Balogh som Jóska.
  • István Fazekas som Dead Girls Father.
  • Tamás Miklós Hajdu som Twin #1.
  • Kristóf Mucsi som Twin #2.
  • Ildikó Tóth som Ilus.
  • Áron Dimény som Man with a Cross.
  • Márta Szabó som Lacikas Mother.
  • Eszter Kiss som Zolikas Mother.

Instruktør:

Péter Bergendy er ikke kun seriens skaber, men også instruktør af alle episoder. Han er kendt for sin evne til at skabe intense og atmosfærefyldte scener.

Manuskriptforfattere:

  • Piros Zánkay.
  • Gábor Hellebrandt.
  • Péter Bergendy.

Disse dygtige forfattere har skabt et komplekst og slagkraftigt plot, der holder seerne på kanten af deres sæder.

Post Mortem serien har et fremragende ensemble, der leverer fremragende præstationer og formår at skabe troværdige og engagerende karakterer. Sammen skaber de en serie, der er spændende, tankevækkende og som holder seerne hooked fra start til slut.

Overblik

Titel Post Mortem
Udgivelsesdato 28. oktober 2021 (Ungarn)
Oprindelsesland Ungarn
Sprog Ungarsk, Engelsk, Tysk
Også kendt som Пост Мортем
Optagelsessteder Skanzen, Szentendre, Ungarn (landsby)
Produktionsselskab Szupermodern Stúdió
Budget 2.800.000 (estimeret)
Verdensomspændende indtjening 508.801

Resmué

I TV-serien Post Mortem følger vi en post mortem-fotograf og en lille pige, der konfronterer spøgelser i en hjemsøgt landsby efter Første Verdenskrig. En fotograf, som selv er tidligere soldat fra Første Verdenskrig, rejser til en lille landsby for at fotografere afdøde familiemedlemmer sammen med deres levende pårørende, hvilket var almindeligt på den tid. I en landsby, hvor mange er døde af spansk influenza og ikke kan begraves på grund af den frosne jord, er landsbyen plaget af uvenlige spøgelser. Manden forsøger at hjælpe dem.

I den kolde vinter i 1918 ender Tomás, en ung mand som arbejder med post mortem-fotografering, i en lille ungarsk landsby. De underlige natlige lyde, fjendtligheden, de mystiske dødsfald og de dystre figurer, der viser sig på hans fotografier, får ham til at ønske at forlade landsbyen så hurtigt som muligt. Men Tomás vender tilbage til landsbyen for at undersøge spøgelsernes intentioner og finde en måde at slippe af med dem.

I 1918, i Ungarn, hærger Første Verdenskrig og spansk influenza kontinentet. Soldaten Tomás bliver ramt af en artilleribombardement. På hans vej til det hinsides oplever han en mærkelig vision af en pige, der kalder på hans navn og leder ham tilbage til livet. Seks måneder senere rejser Tomás fra by til by som post mortem-fotograf og tilbyder sørgefamilier et sidste fotografi af deres kære. Pludselig står han ansigt til ansigt med pigen fra sin vision, Anna. Han følger hende til hendes søvnige landsby, hvor den frosne jord gør det umuligt at begrave de utallige ofre for influenzapandemien. Men der hviler mere over disse marker end blot kulden – spøgelser, hvis landsbyboerne hvisker om. Ikke let at påvirke af overtroisk nonsens, agter Tomás at bruge den nyeste fotografi- og fonografiteknologi til at afsløre nogle spøgelser.

I en episk genopbygning af spanske influenza-pandemi er en overtroisk landbrugssamfund, magi og religion i skarp kontrast til videnskabelige og teknologiske fremskridt inden for fotografi. I den kolde vinter i 1918 er Tomás en post mortem-fotograf, der tager billeder af kropsdele af de krigsdøde til de ungarske registre. Lokket til en lille landsby af snakken om hjemsøgelser og mærkelige natlige lyde, lokal fjendtlighed, mystiske dødsfald og de skyggefulde figurer, der viser sig på hans billeder, får ham til at ønske at forlade stedet så hurtigt som muligt. Men han er fast besluttet på at undersøge i en overdådig fortolkning af den klassiske spøgelseshistorie.

Fejl og fadæser i TV-serien Post Mortem

I jagten på at skabe den perfekte TV-serie formår selv de mest erfarne produktionsteams at begå fejl. Og TV-serien Post Mortem er bestemt ingen undtagelse. Trods sin suspensefulde og spændende historie, har serien fået seere til at gnide sig i øjnene af forbløffelse over nogle af de bemærkelsesværdige fejl, der er blevet opdaget. Lad os nu dykke ned i de mest bemærkelsesværdige fejl og give vores lattermuskler en træning.

Karakterens skiftende hårfarve

En pålidelig kilde til identifikation er ofte karakterens udseende og kendetegn, men det ser ud til, at makeup-teamet bag Post Mortem har haft en kreativ tilgang til karakterens hårfarve. I én scene kan vi se vores hovedperson med en blond manke, mens i næste scene er hun pludselig brunette. Er dette et mystisk genetisk eksperiment eller blot en fejl fra makeup-stolens side? Spørgsmålet forbliver ubesvaret.

Mystisk forsvindende rekvisitter

Når det kommer til at skabe en autentisk verden i en TV-serie, er rekvisitter en vigtig del. Desværre ser det ud til, at Post Mortem har haft en tendens til at glemme, hvor de har lagt nogle af deres rekvisitter. I én scene har karakteren en kop kaffe i hånden, men i den næste scene er koppen magisk forsvundet. Måske kunne de have brugt denne talentfulde evne til at hive ting ud af ingenting som en ny gimmick i serien?

Talefejl fra karaktererne

Vi kan alle komme til at sætte tingene forkert i vores tale, men Post Mortem har formået at brække nogle af de mest basale ord og sætningskonstruktioner. I stedet for at sige jeg går op ad trappen, formår vores karakter at sige jeg går trappen op ad. Måske er dette en ny metode til at bryde konventionerne inden for sprog og ændre vores måde at kommunikere på? Lad os bare sige, at det er mere forvirrende end visionært.

Gentagende klipningssituationer

Mystik og suspense kan findes i selv de mindste detaljer. Men når en klippesituation pludselig gentager sig scene efter scene, kan det skabe mere forvirring end spænding. Seerne har lagt mærke til, at vores karakter gentagne gange har stået foran spejlet og børstet sit hår, kun for at blive afbrudt af et pludseligt krav om aktion. Kan det virkelig være så vigtigt at få håret på plads midt i en intens jagt? Måske ville et solidt hårprodukt være på sin plads.

Selvom TV-serien Post Mortem har haft sine dele af uforglemmelige fejl, er det vigtigt at huske, at disse fejl kun gør os mere bevidste om, hvor vanskeligt det er at skabe en perfekt TV-serie. Og så kan vi alle få os et godt grin ud af det. Vi ser frem til at se, hvilke andre overraskelser fremtidige afsnit bringer os, og hvilke nye fejl vi kan glæde os over at spotte.

Andre populære titler: Fast FivePolytechniqueStraight Outta ComptonA Classic Horror StoryGattacaThe CollectivePreciousS. DarkoBest in ShowThe Walking DeadFargoCool RunningsCassInterspecies ReviewersSmall CrimesSan AndreasHit the FloorHunt for the WilderpeopleItJurassic WorldLive fra BremenThe PhenomenonDont Look UpSunshineSkeleton Knight in Another WorldYou People“The Last of Us” Look for the LightTom Clancys Jack RyanIsle of DogsInvasionGangs of New YorkApocalypse NowField of DreamsTrollMcCloudThe Place Beyond the PinesJoyThe BoogeymanPrivate PracticePartner TrackJoe BellHell on WheelsKingsman: The Secret ServiceCrocodile Dundee in Los AngelesKingsman: The Golden CircleSignsCobra KaiRebel Moon Teil 1: Kind des FeuersMission: Impossible – Fallout